Wednesday, July 4, 2012

Kawan baik saya !

Kemana kita pergi....dimana kita tinggal atau tempat belajar aku pasti kita akan mendapat seorang kawan baik or maybe 2...maybe lebih dr 2...terpulang tp itu mencerminkan yang anda sangat disenangi oleh kawan-kawan sekeliling.. And aku sangat beruntung sampai sekarang kat mana aku pegi pasti ada yang jadi kawan baik aku :))



Penah dengar tak, kata-kata yang kawan mencerminkan siapa kita? aku rasa benda tue separuh betul and separuh tak betul. kenapa? sebab kita takkan terpengaruh dengan unsur2 yang tak elok klu kita sendiri tak benarkan...so terpulang pada diri sendiri...nk ikut yg elok or yg tak elok.. klu dah kawan wat tak elok tak payah lah ikut...kan senang 


Bila dengan kawan baik nie...yang paling best "there no secret between us" yeke??? hahaha...xbtl.. maybe ada sesetengah orang lain tp bagi aku benda yang patut aku simpan untuk diri sendiri akan kekal sebagai rahsia. 



Seorang kawan baik akan sentiasa ada disisi...walaupun xde didepan mata tp kurang2 kita tahu dia ada dengan kita.
Seorang kawan baik akan sentiasa menyokong..bukan menghentam tp menyokong.. yup kadang2 nampak senang tp sebenarnya susah.. diantara membenarkan kawan baik kita buat silap dan belajar dari kesilapan atau cuba membetulkan sebelum kesilapan itu dibuat...
mana pilihan anda? 
Seorang kawan baik tidak menjatuhkan satu sama lain....kenapa perlu mengeluarkan kata2 perli? kenapa perlu jatuhkan semangat kawan sendiri?
Seorang kawan baik tidak akan mengeluarkan kata2 yang menyakitkan...kata2 tue lebih tajam dan masuk terus ke hati...Sekali hati dah terusik....akan sama lagi perkataan kawan baik itu....




Moral - Saya sayang semua kawan saya....lagi2 kawan baik saya !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...